Danmarks bedste

øko webshop

 

 

 

Handelsbetingelser

Forretningsbetingelser

 

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra  NewOrganic

Bestilling

Det er kun muligt at bestille varer via webshoppen.

Betaling

NewOrganic  ApS modtager betaling med Dankort, Visa, Maestro, JCB og Mastercard. Betaling vil først blive trukket på din konto med det beløb som fremgår af ordrebekræftelsen den dag varen bliver sendt fra os.

Forsendelse

Lagervarer sendes så vidt muligt samme dag som ordren modtages, ellers normalt senest dagen efter.

Ordre som skal produceres bliver fremstillet så hurtigt som muligt. Du skal forvente ca. 5 arbejdsdage inden vi kan sende fra fabrikken – hertil skal du påregne 1 – 5 hverdage i transporttid alt afhængigt hvilken transport du vælger.

Hjemmelevering
Vælger du hjemmelevering, og skriver du i kommentarfeltet at pakken må stilles et nærmere angivet sted i/ved din hjemmeadresse påtager vi som afsender os ingen ansvar for sikker fremkomst af varerne såfremt at der ikke bliver kvitteret for modtagelse.

 

Afbestilling

Lagervarer kan afbestilles indtil varen er afsendt fra lager.
Såfremt at dine varer er specialfremstillet til dig, er det er kun muligt at afbestille hele eller dele af ordren i det omfang, at varen ikke allerede er produceret.
Såfremt du fortryder din bestilling skal du straks kontakte os pr. e-mail.
Du får herefter besked så hurtigt som muligt om hvorvidt ordren kan ændres.

Fortrydelsesret

Vi leverer primært fødevarer og husholdnings artikler til husholdningens løbende forbrug. Der er ikke fortrydelsesret på købet af disse varer.

Øvrige varer, der ikke er til husholdningens løbende forbrug, er omfattet af de almindelige fjernsalgsregler om fortrydelsesret. Hvis du fortryder købet af en sådan vare, skal du meddele det til os senest 14 dage efter dit køb idet fortrydelsesretten herefter bortfalder, og du skal herefter senest 14 dage efter sende varen til:

NewOrganic ApS
Petersborgvej 4
2100 København Ø

Du skal selv betale forsendelsen af varen. For at du kan fortryde købet, skal varen returneres i væsentligt samme stand og mængde som ved modtagelsen. Du kan således godt fortryde dit køb, selvom varen er blevet brugt, men vi vil i disse tilfælde lave en konkret vurdering af, hvad varen som brugt kan sælges for til en anden forbruger. En evt. værdiforringelse vil du ikke få retur.

Når vi har kontrolleret den returnerede vares stand, kontakter vi dig på e-mail for at høre, hvordan vi skal returnere dine penge.
 

Reklamation

Skulle du mod forventning opleve fejl eller mangler på varer til husholdningens løbende forbrug i forbindelse med din ordre eller levering, bedes du hurtigst muligt og senest 3 dage fra modtagelse af dine varer kontakte vores kundeservice, via e-mail, så vi kan rette fejlen.
Mange af vores varer er landbrugsprodukter som høstes, renses og pakkes efter godkendte kvalitets krav. Der kan forekomme frugtsten / fragmenter af frugtsten, småsten eller andre naturligt forekommende fremmedlegemer i varerne selvom alle bestræbelser gå på at leverer et helt renset produkt. Vi anbefaler at kigge efter for småsten mv i bælgfrugter, skaldele etc i nødder  og generelt i alle produkter. Eventuelle tandskader henvises til egen forsikring, da dette ikke dækkes af os.

 

Priser

Priserne fremgår i webshoppen. Alle priser er inklusive eventuelle afgifter og 25% moms.

Varer er købt ab lager, og tillægges fragt med mindre andet er aftalt og fremgår af ordrebekræftelsen.

Fragtprisen fremgår af webshoppen ved bestillingen.  

 

Ordreafgivelsen

Når du har lavet bestillingen i webshoppen vil du modtage ordrebekræftelse.

 

Kontakt

Al kontakt vedrørende ordre skal foregå via e-mail. Vi kan kontaktes på sales@neworganic.dk 

Nyhedsbrev
Som oprettet kunde modtager du nyhedsbreve og lejlighedsvise tilbud (kan til enhver tid frameldes)

 

GDPR

Når du handler som privat person eller virksomhed  hos NewOrganic ApS

gemmer vi dine oplysninger om:

 

Navn / Firma
Adresse
Telefon nummer
e-mailadresse
kontakt person
en oversigt over dine køb

 

Vi gemmer oplysningerne samme periode som regnskabslovgivningen kræver (5år)

 

Du kan altid få oplyst hvilke data vi har gemt om dig / firma ved at sende en anmodning på info@neworganic.dk med oplysninger om dit kunde nummer samt e-mail som er tilknyttet kontoen

 

Hjemmelevering med PostNord  mv

Vælger du at give transportøren lov til at stille forsendelse et nærmere angivet sted ( under bemærkinger i bestillingen ved udtjek i shoppen), altså uden at der afgives kvittering for modtagelse af varerne, er det 100 % dit eget ansvar hvis pakken bortkommer / bliver stjålet.

Levering til Pakkeshops

I tilfælde af at transportøren vælger at leverer forsendelsen til en anden pakkeshop end den valgte - f.eks pga. pladsmangel mv. vil forsendelsen skulle afhentes på en af transportøren valgte pakkeshop.

Manglende afhentning af pakke i pakkeshop inden fristens udløb (som nævnt i e-mail besked fra transportøren) vil resultere i at pakken returneres til afsender (os), og der vil således påløbe yderligere transportomkostninger som opkræves hos kunden. Uafhentede pakker som returneres til os bortskaffes efter 30 dage såfremt kunden ikke har bedt om at få returneret pakken (mod at betale de påløbne omkostninger)

 

 

Opdateret oktober 2019